KM15. Skaičiukai ir klaustukai

Skaičiukai ego pakutenimui

Pernai VM14 norėjau 3:45:00 sulaužyt. Nepavyko, achilas neleido.

Šiemet, pasiruošimo pradžioj, prieš 17-ka savaičių prognozavusi nuo 3:45:00 iki 3:30:00. Jaučiau, kad trys kiampenkios turėtų būt tikrai, gal net ir trys kiam. Nerimo buvo tik kaip atlaikysiu pasiruošimo programą,  nes pirmi du bandymai prisvilo. Šį kart nieko blogo per tas 14-ka savaičių nenutiko, viskas ėjosi pakankamai sklandžiai, todėl ėmė kaltis dantukai, augt apetitas. Rezultai po truputį irgi, nors iki tikrai kieto pusmartonio per 1:30, ar 10km per 0:40 kvapo dar trūksta.

Paskutinėm dienom, kai prireikė galutinai nutart kokiu tempu, nusipiešiau tokius skaičiukus:

minimaliai – 3:30:00

optimaliai – 3:25:00 tai Bostono maratono kvalifikacija mano amžiaus grupėje

optimistiškai – 3:15:00

Vienas iš internetinių patarėjų kuždėjo apie dar saldesniu skaičiukus… Pagal juos ir nustačiau bėgimo tempą. Aiškiai per greitą, ypač tokiam orui, o ir aplamai matyt per aukštą. Beveik ir planavau lūžimą antram rate, o idėja buvo per kuo trumpesnį laiką nulėkt pirmąją dalį, kol dar ne taip karšta. Kai kurios prognozės link pietų žadėjo debesėlių ir šiokio tokio atvėsimo, jis beje šioks toks ir atėjo bet jau po finišo gerokai.


 

KM15 skaičiukai

Splitai:

pirma pusė   ~1:38:00

antra             ~1:52:00

Rezultatas:

Į 3:30:00 tilpau, tiesa, su braškėjimais*.

Žemiau STRAVA tempo analizė. Bėgikui ji daugiau papasakos už visokius “Wau-Auč-Jahūūū-Uyyyyy!!!“ tipo pasikvykvimus:

Maratono tempas

To užsiduoto tempo išlaikyt nepavyko praktiškai nuo pat pradžių. Nuo 15-to tiesiog stengiausi kiek įmanoma jį palaikyt, o nuo 21-mo prasidėjo tikrosios kapotynės.

Beje apie kapotynes: per trasoje sukapojau 3 VITARGO GEL želiukus. Neblogi tokie, tik kad brangoki. Turėjau vieną pasilikęs pabaigai su kofeinu (kavą mat labai mėgstu) SIS GO+ CAFFEINE GEL DOUBLE EXPRESSO ir pasimoviau. Efektas buvo priešingas. Tiesa, šitą neišbandęs surizikavau pasiimti. Maratone kaip ir aviacijoje Merfio dėsniai veikia nepriekaištingai: jei tik yra menkiausia galimybė kam nors kreivai nutikti – tai ir nutiks.


 

Ir dar skaičiukų. Šitie filosofiškiausi:

1240km / 42km

Pasiruošimas / Varžybos

1240:42=29,5


 

Klaustukai

Iškart po maratono, kai kurie euforijos šauktukai susiraitė į klaustukus:

  • Kaip bėgti karštyje?
  • Kaip nusistatyti teisingą tempą?
  • Ką ten ištikro širdis išdarinėja ir kokios realiai yra treniravimosi pagal ŠSD zonos?
  • Kaip nelūžti psichologiškai?

 

Ei-ei, nebuvo blogai taip blogai, kaip gali pasirodyti iš nuogų skaičiukų. Buvo gerai! Dar viem patirtim noriu pasidalinti:

  • Visus želiukus turėjau su savim. Labai pasiteisino jų nešimo būdas: Prisisegti juos žiogeliu po vieną prie kelnikių juostos krašto ir, kad netabaluotų bėgant, užversti vidun… na ten, kur eee… nuogas kūnelis. Visai patogu, nors nepabandžius taip ir neatrodė. Kai prireikia imi, vien ranka atverti vieną jų, kita prilaikai trauziukus ir lengvai trūkteli. Atsisega  žiogelis (jis turi būti nedidelis) arba, jei pasiseka, nuplyšta želiuko kepurėlė ir voila!
  • Ne visada smagu ir naudinga bėgt kartu. Pakankamai subtilu čia, kad trumpai nupasakoti, bet visada, jei tik pasitaiko proga pabėgėti su kuo nors, gera yra tiesiog paklaust ar galima prisijungti.

Čiau, braškės! Pasimatuosim VM15!

 

* -žr. žod. braškė

Reklama
Įrašas paskelbtas temoje bėgimai, bėgisofija, varžybos ir pažymėtas .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

4 komentarai

  1. Bronius sakė:

    Parbėgu bloge klausiau apie pulsą Kauno maratone, bet sakė nestebėjo, tai ir čia paklausiu :). Tempą palaikyti buvo sunku dėl to, kad pulsas lipo ant lubų, ar pulsas buvo pakenčiamas, tik šiaip nebuvo jėgų?

    “Kaip nusistatyti teisingą tempą?“
    Manau, kad karštyje reikia bėgti griežtai pagal pulsą. Nes mėginant palaikyti tempą, kuris buvo patogus žiemą :), galima perdegti. Būtent pulsas parodo, kiek iš tikrųjų dirbama.

    • padugnini sakė:

      Taip, pulsas užkilo žiauriai. Manau tu teisus. Tik visiškai neseniai įsigijau normalų laikrodį, mokysiuos labiau pagal pulsą bėgt.

  2. Gintaras sakė:

    Taip, 3.30 – tai jau neša prie elito.
    Jau greit užsinorės ir tris iškeisti.
    Jau mūsų svorio kategorijos stipriai skiriasi.
    Sėkmės VM ir nepamest galvos.
    Laimingai.

Komentavimo galimybė išjungta.